Σάββατο 10 Σεπτεμβρίου 2011

Τεύχος 10 - Ζήτω η σχολική μεταρρύθμιση!

“Λοιπόν χελιδονάκια μου ελλείψει διδακτικών βιβλίων στο σχολείο, τα μαθήματα φέτος θα παραδίδονται κατ' οίκον, από τον δάσκαλο τον κύριο Κότσυφα, μέχρι το υπουργείο σπουδών και έως θανάτου μάθησης να λύσει το πρόβλημα. Τι λέτε; Συμφωνείτε;” ρώτησα τα παιδιά μου.
“Μπαμπά θέλω να κοιμηθώ.” είπε ο Βενιαμίν ο μικρότερός μου γιος.
“Τι καλά θα μάθουμε καινούργια πράγματα! Εμπρός να ξεκινήσουμε τώρα όλοι μαζί, να παίξουμε να μάθουμε το πως κανείς να ζει!” απάντησε τραγουδιστά και ζωηρά η πάντα αισιόδοξη κορούλα μου η Φτερούγα.
Από το κάτω κλαρί όπου βρίσκεται η χελιδονίσια φωλιά μας ακούστηκε να φωνάζει η σύζυγός μου Κλάρα τον πρώτο στην τάξη γιο.
“Χνουδωτέ τελείωνε γρήγορα και ανέβα για μάθημα. Ακόμα εδώ είσαι;”
Ο Χνουδωτός, ο πρώτος μας γιος δεν είχε εμφανισθεί ακόμα στην αυτοσχέδια τάξη διδασκαλίας. Επιτέλους κάποια στιγμή εμφανίσθηκε αγουροξυπνημένος και κάθισε στο θρανίο του. Ο Κότσυφας με το καθώς πρέπει δασκαλίστικο ύφος του ξεκίνησε το μάθημα.
“Λοιπόν παιδιά σήμερα αρχίζει το νέο σχολικό έτος και ας ευχηθούμε καλή σχολική χρονιά και καλές εκπαιδευτικές πτήσεις! Με λένε κύριο Κότσυφα και θα ξεκινήσω τα φετινά μαθήματα εδώ στο μεγάλο πεύκο επάνω από την φωλιά σας.”
“Κύριε εδώ έχει πολύ ρετσίνι στο θρανίο μου. Πάμε σε άλλο πεύκο που θα είναι καλλίτερα.” παραπονέθηκε ο μικρός Βενιαμίν.
“Επίσης εδώ έχει μεγάλο άνοιγμα και υπάρχει κίνδυνος να μας ρίξουν με σφεντόνα.” συμπλήρωσε ο Χνουδωτός.
“Εδώ όμως βλέπω επάνω τον ουρανό και άλλα πουλάκια να πετούν και μου αρέσει πολύ-πολύ.” είπε τρυφερά η Φτερούγα.
“Παιδιά συμφωνώ μαζί σας ότι υπάρχουν κάποια μικρά προβλήματα στην πρωτόγονη αίθουσά μας αλλά με το ήθος που έχουν τα χελιδόνια ας αντέξουμε αυτή την μικρή δοκιμασία για όσο διαρκέσει το μάθημά μας και ας ξεκινήσουμε.
Λοιπόν ας ξεκινήσουμε με Φυσική Ιστορία και συγκεκριμένα με την δική μας ζωή εδώ στο ωραίο δάσος. Ξέρει κανένα σας να μου πει πως γεννιέται ένα πεύκο;”
Ο Βενιαμίν σήκωσε την δεξιά φτερούγα του ψηλά.
“Ο Βενιαμίν να μας πει την γνώμη του” είπε ο δάσκαλος.
“Ο αέρας φυσά και ξαναφυσά. Αν φυσήξει δυνατά τότε πέφτουν από τα πεύκα κάτω στη γη σποράκια και πάνε μέσα στο χώμα. Όταν με την βροχή το χώμα βραχεί τα σποράκια φυτρώνουν και γίνονται πευκάκια.” είπε και κάθισε ο Βενιαμίν.
“Μπράβο Βενιαμίν. Τώρα άλλη ερώτηση πιο δύσκολη, ξέρει κανένα σας να μου πει πως γεννιέται ένα χελιδόνι;”
Η Φτερούγα έδειξε ντροπαλά ότι ήθελε να μιλήσει.
“Τα χελιδόνια τα φέρνει η Άνοιξη. Η Άνοιξη είναι μία ωραία κυρία που χαμογελά συνέχεια. Μου το έχει πει η μαμά.”
“Μας φέρνει ένας πελαργός και μας αφήνει στην φωλιά. Μετά ο μπαμπάς και η μαμά μας φέρνουν ψίχουλα, σκουλήκια και σποράκια για να μεγαλώσουμε. Μόλις μεγαλώσουμε κάνουμε και εμείς το ίδιο. Παντρευόμαστε, χτίζουμε μια φωλιά, δίνουμε παραγγελία σε κάποιο πελαργό να μας φέρει ένα χελιδονάκι. Μας το φέρνει, το ταΐζουμε, το ποτίζουμε και ο κύκλος επαναλαμβάνεται. Το θέμα είναι ότι όλοι μιλάνε για τον πελαργό αλλά κανείς ως τώρα δεν έχει πει πως τον λένε, ποιο είναι το όνομά του αλήθεια.” είπε ο Χνουδωτός.
“Έχεις δίκιο παιδί μου. Το κυριότερο στοιχείο σε αυτό το σενάριο είναι ένας άγνωστος πελαργός που πάει και έρχεται, πάει και έρχεται αιώνες τώρα. Αυτό και μόνο αποδεικνύει ότι ο πελαργός είναι ένα ψέμα περιωπής που κατασκευάσθηκε μόνο και μόνο για να μας εμποδίσει να ερευνήσουμε αυτό το πολύ μεγάλο μυστήριο. Όμως τώρα έφτασε η στιγμή να σας αποκαλύψω αυτό το μυστικό το πως γεννηθήκατε εδώ στην φωλιά σας.” είπε ο Κότσυφας με μεγάλη υπερηφάνεια.
Η Κλάρα ακούγοντας αυτά που είπε ο δάσκαλος πέταξε επάνω στην αυτοσχέδια αίθουσα κοιτώντας με ανήσυχη.
“Χελιδόνη τι έχει σκοπό να πει στα παιδιά; ” με ρώτησε σιγανά.
“Μην ανησυχείς, μορφωμένος δάσκαλος είναι, αποκλείεται να πει κάτι κακό.” της απάντησα μαλακά καθησυχάζοντάς την.
“Λοιπόν τώρα ακούστε όλοι προσεκτικά μία νέα αλήθεια.” είπε εκείνος αποφασιστικά.
“Σύμφωνα με τα τελευταία νέα της επιστήμης, ανήκουμε και εσείς και εμείς και όλοι μας στην μακριά αλυσίδα των υδρογονανθράκων. Εκείνων που πρώτοι υπήρξαν πριν το πρώτο χελιδόνι και οι οποίοι μέσα από μυριάδες μετασχηματισμών κατέληξαν επιτέλους να φτιάξουν το πρώτο χελιδόνι. Από εκεί και μετά η εξέλιξη συνεχίστηκε και συνεχίζεται ακόμα και σήμερα. Οι υδρογονάνθρακες, μόρια με διάφορους συνδυασμούς υδρογόνου και ατόμων άνθρακα αποτελούν παράγοντες κλειδιά για την κυτταρική ζωή. Για παράδειγμα, τα τοιχώματα των κυττάρων μπορούν να δομηθούν από απλές αλυσίδες υδρογονανθράκων και αμινοξέων. Οι υδρογονάνθρακες ήταν το πρώτο βήμα, διαφορετικά η γη θα παρέμενε χωρίς ζωή. Και βέβαια όπως είπε ένας διάσημος επιστήμονας, ο Δαρβίνος, όλη η ζωική αλυσίδα γνώρισε και γνωρίζει μία συνεχή εξέλιξη και οι άνθρωποι και τα γεράκια και τα χελιδόνια και όλοι μας. Δεν σας συγκλονίζει;” είπε με θαυμασμό.
Η Κλάρα ξαφνικά άλλαξε χρώμα και χωρίς να πει τίποτα μου έκανε νόημα και πέταξε πίσω στην φωλιά μας. Πέταξα πίσω της και την βρήκα να κλαιει.
“Δεν καταλαβαίνω τις ηλίθιες θεωρίες των ανθρώπων τις οποίες θαυμάζουν ορισμένοι και πιστεύουν και θέλουν να τις μεταδώσουν στα παιδιά μας. Ώστε τα παιδιά μας δεν γεννήθηκαν επειδή το ήθελες εσύ και εγώ και επειδή αγαπιόμαστε αλλά επειδή βγήκε μέσα από ένα μαυροτσούκαλο ένας λαοπλάνος άνθρωπος, ο Δαρβίνος και είπε ότι είμαστε προϊόν εξέλιξης. Εγώ το θεωρώ υποτιμητικό όλο αυτό το παραμύθι και θα πω στα παιδιά μας όλη την αλήθεια.” είπε η Κλάρα.
“Να το κάνουμε αλλά όχι τώρα, να φύγει ο δάσκαλος και μετά. Από αύριο θα τους κάνω τα μαθήματα εγώ ο ίδιος προσωπικά.” είπα συμφωνώντας απόλυτα μαζί της.
Το μεσημέρι, έφτασε το τέλος εκείνης της δύσκολης σχολικής ημέρας και ο δάσκαλος Κότσυφας μας αποχαιρέτησε.
“Λοιπόν χελιδονάκια μου” είπε η Κλάρα. “Έχετε έναν υπέροχο πατέρα που σας φροντίζει ειλικρινά και νοιάζεται πολύ για εσάς και για το μέλλον σας. Για αυτό οργάνωσε αυτή την διδασκαλία που ξεκίνησε σήμερα. Όμως θέλω να σας αποκαλύψω την πραγματική αλήθεια.
Χελιδόνη πέταξε σε παρακαλώ επάνω γιατί και εγώ και τα παιδιά μας θέλουν να είσαι παρών στην αποκάλυψη αυτής μας της αλήθειας που κάθε χελιδόνι θα πρέπει να γνωρίζει. Καλλίτερα είναι να το μάθουν από εμάς παρά από ξένους.” είπε η Κλάρα.
Ανέβηκα και στάθηκα στο πίσω μέρος της αίθουσας. Ανησυχούσα για το τι θα τους πει.
“Λοιπόν χελιδονάκια μας, σαν γονείς σας οφείλουμε να σας πούμε την αλήθεια και μόνο την αλήθεια. Εμείς τα χελιδόνια πιστεύουμε μόνο στην άνοιξη, γεννηθήκαμε για την άνοιξη και ζούμε για την άνοιξη. Η άνοιξη φέρνει τα χελιδόνια και τα χελιδόνια την άνοιξη. Αυτό μόνο να θυμάστε γιατί αυτό το τόσο απλό είναι και το μόνο αληθινό.” είπε η Κλάρα κοιτώντας τα στα μάτια.
“Και την άνοιξη ποιος την έφτιαξε μητέρα;” ρώτησε ο Χνουδωτός.
“Την άνοιξη την έφτιαξε ο Θεός παιδί μου. Όπως έφτιαξε το κάθε τι σε αυτόν τον κόσμο και εμάς τα χελιδόνια και τα άλλα πουλιά και ζώα και ανθρώπους.”
“Εμπρός να ξεκινήσουμε τώρα όλοι μαζί, να παίξουμε να μάθουμε το πως κανείς να ζει!” απάντησε τραγουδιστά και ζωηρά η πάντα αισιόδοξη κορούλα μας η Φτερούγα.
Αμέσως μετά φώναξα τον Περιστέρη, το ταχυδρομικό περιστέρι του δάσους μας για να επιδώσει ένα γράμμα.

Προς τον αξιότιμο κύριο Κότσυφα
γραμματιζούμενο πετούμενο διδάσκαλο

Σας απαλλάσσω των καθηκόντων σας της διδασκαλίας των τέκνων μου την οποίαν άρτι σας ανέθεσα λόγω ενσκηψάσης δριμύτατης ανεμοβλογιάς επί και των τριών αυτών. Άπαντα ασθενούν και δεν είναι δυνατή η παρακολούθησις μαθημάτων υπό αυτών. Λίαν συντόμως θα κληθεί ο αρμόδιος ιατρός δια την τυπικήν πιστοποίησιν και δικαιολόγησιν των απουσιών των η οποία θα σας αποσταλεί.

Μετά τιμής
Ο πατήρ των τέκνων
Χελιδόνης Θαρραλέων

Συνυπογράφουσα
Η μήτηρ των τέκνων
Κλάρα Θαρραλέων

Καππαδόκης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου